Шығармашылық ойлауды дамыту
Адамның мінез-құлқында екі негізгі қызмет бар. Біріншісі-іс-әрекет жаңа ештеңе жасамаса, тек бұрын жасалған немесе дамыған мінез-құлық әдістерін жаңғыртады. Қызметтің бұл түрі адамның жадымен тығыз байланысты, оны көбейту деп атайды. әрине, тәжірибені сақтау адам үшін өте маңызды, бұл адамды қоршаған әлемге, оның әдеттегі жағдайларына бейімдеуге мүмкіндік береді. Бірақ адам өмірінде тосынсыйлар, жаңа жағдайлар жиі кездеседі. Содан кейін біз шығармашылық деп атайтын қызмет көмекке келеді. Бұл жаңа бейнелер немесе әрекеттер жасау нәтижесінде пайда болатын әрекет. Психология шығармашылық әрекетті фантазия немесе қиял деп атайды.
Көптеген адамдарға шығармашылық - бұл өнер туындыларын жасайтын, ғылыми жаңалықтар немесе техникалық өнертабыстар жасайтын таңдаулы, әсіресе талантты адамдардың тағдыры. Бірақ іс жүзінде шығармашылық адам қиялдайтын, біріктіретін, ойлап табатын және жаңа нәрсе жасайтын жерде бар. Шығармашылық процестер ерте балалық шақта байқалады. Бала ойнайды, және бұл ойындарда ол өзін дәрігер немесе аспаз ретінде таныстырады, құм ботқа, ал тастар мейрамханада қонақтар бола алады.
Неліктен балаға икемді, шығармашылық ойлау қажет?
Болашақ әлемінде сәтті болу үшін балаларға не қажет екенін қарастырайық?
жаңа білімдермен жұмыс істеу технологияларын меңгеру
зерттеу қызметінің дағдыларын қалыптастыру
мәселелерді шешу үшін жетіспейтін ақпаратты өз бетінше алу мүмкіндігі
Сондай-ақ
таныс заттардан, құбылыстардан стандартты емес нәрсені таба білу
еркін тақырыпта қиялдай білу
қиял мен түйсігі, нәтижесінде өнертабыстар, ашылулар, жаңа нәрсе пайда болады.
Балада шығармашылық қабілеттерін қалай дамытуға болады?
Баланың дамуы мен тәрбиесіндегі ең маңызды дүние бұл біз – ата-аналарының не айтып, көрсетіп, ұсынатынымыз емес, біздің не істейтіндігіміз. Сондықтан бәрін өзіңізден бастауыңыз қажет! Егер отбасында шығармашылық өмір салты болса, онда балаға жарқын, шығармашылық тұлға болып өсуден басқа ештеңе қалмайды. Бірақ егер ата-ана мүлдем шығармашылық емес немесе мүлде шығармашылық емес болса, онда... оны өзгертуге болады. Балалар ойындарын ойнауды үйреніңіз, біраз уақыт бала болудан қорықпаңыз, көңіл көтеріңіз және көңілді болыңыз, кейде сіздің балаңыздың атынан ересек адамның мінез-құлық ережелерін бұзыңыз. Мұғалімнің позициясынан емес, баламен бірге ойнаңыз және айналысыңыз. Бұл сізге балаға жақындауға көмектесіп қана қоймайды және оны (және сіздің!) дамыту, сонымен қатар демалуға, алаңдауға, стресс пен стрессті жеңілдетуге мүмкіндік беретін жақсы психотерапия болады. Балаңызбен бірге ертегілер, өлеңдер жазыңыз , жоқ жануарлар мен өсімдіктерді ойлаңыз-баланың шығармашылық бастамасын сақтаңыз.
Бала және қоршаған әлем
Үйде, серуенде, автобуста-кішкентайыңыздың қасында болсаңыз, айналаңызда не бар екендігін, айналаңызда не болып жатқанын талқылаңыз. Кішкентай адамға, әрине, сыртқы әлемді көру қызықты, бірақ сіздің түсіндіруіңізсіз әлем әдемі сурет болып қала береді. Сіздің сөйлеуіңіз, табиғат құбылыстары, жануарлар, өсімдіктер және қоршаған әлемнің басқа заттары туралы әңгімелеріңіз – бала үшін алғашқы маңызды сабақ. Балаға әсер етіңіз!
Ойыншықтар
Қиялды дамыту үшін үйде көптеген ойын нұсқаларына арналған ойыншықтар АЗ болғаны дұрыс. Балаға ең қарапайым ойыншықтар қажет – таяқшалар, тастар, шүберектер, түймелер, арқандар. Балаға өз кеңістігін құруға арналған заттар болсын-төсек жапқыштары, мата бөліктері, жастықтар, орындықтар. Ойыншық неғұрлым қарапайым болса, онымен өзара әрекеттесу кезінде мидың жұмысы соғұрлым жоғары болады және керісінше. Сондай-ақ, дәстүрлі ойыншықтар қажет: қуыршақтар, автомобильдер, балалар ыдыстары, жұмсақ ойыншықтар. Дизайнерлер, текшелер – қиял мен шығармашылық ойлауды дамыту үшін жақсы кеңістік. Үлгі бойынша құрастырмаңыз (егер бұл арнайы әрекет болмаса), бірақ бірге әртүрлі конструкцияларды ойлап тауып, оларды басқа заттармен ойынға қосыңыз. Ата – аналардың ісі-дамудың ерте кезеңінде "салмақ бәрі болуы мүмкін" деп айту. Мүмкін, бұл қажет емес-бала бәрін өзі ойлап табады, бастысы-оған көптеген дайын ойыншықтармен және оның қиялына деген скептикалық көзқараспен араласпау керек.
Кітаптар
Өмірдің алғашқы жылдарында бала кітаптардан қоршаған әлемнен кем емес ақпарат алады. Кітаптар, әсіресе ертегілер, балада "өмірлік жағдайлардың картотекасын" құрайды. Алдымен олар жай жинайды, бірақ өсіп келе жатқанда олар ертегі тәжірибесін белсенді қолдана бастайды. Яғни, бала үшін кітап - бұл шығармашылық даму үшін қажет өмір, әсер. Балаларға арналған кітаптарды, әсіресе суреттерге мұқият таңдаңыз. Сізге еліміздің кітап дүкендерінің сөрелері толып кеткен компьютерлік суреттері бар кітаптарды сатып алудан сақтандырудан қорықпаймын. Сапалы суреттер мен танымал авторлардың пайдасына таңдау жасаңыз.
Көркем шығармашылық
Сегіз жасқа дейін баланы қоршаған әлемді "дұрыс" бояуға немесе мүсіндеуге үйретудің мәні жоқ. Онымен "сурет телеграфымен"сөйлесуді үйрену әлдеқайда маңызды. Бала туралы және оның ішкі жағдайы туралы оның суреттері мен басқа да еңбектерінен көп нәрсе білуге болады.
Шығармашылық ойлауды дамыту үшін қандай дағдылар мен қабілеттерге назар аудару керек?
Салыстырулар
Балаға объектілерден белгілерді анықтауға және оларды басқа объектілердің белгілерімен салыстыруға үйрету керек. Күнделікті өмірде заттардың белгілеріне назар аударыңыз-түсі, пішіні, дәмі, дыбысы, температурасы, мөлшері, биіктігі, ені және т.б. балаға объектілердің қасиеттері туралы сұрақтар қойыңыз.
Диалектикалық сипаттағы психикалық операцияларды қалыптастыру
Күнделікті өмірде баланы әртүрлі нысандарда жағымсыз және жағымды белгілердің болуын іздеуге және түсіндіруге үйретіңіз.
Қиялдау тәсілдері
Нысанның ұлғаюы-азаюы ұлғайту-азайту әдісінің мәні-объектінің кез-келген белгісінің төмендеуі немесе жоғарылауында жатыр.
Бөлу-біріктіру.
Қабылдау объектілерді немесе олардың бөліктерін кез-келген нұсқада бөлу және біріктіру тұрғысынан фантастикалық түрлендіруге арналған. Күнделікті өмірде баланың назарын қоршаған әлемнің объектілері компоненттерден тұратындығына аударыңыз. Алдымен өзіңізді атаңыз, содан кейін балаңызға көліктің неден тұратынын, адамның денесін, бірге бәлішке қамыр жасайтын нәрсені және т. б. атауды ұсыныңыз.
Жандану-қатып қалу Күнделікті өмірде әртүрлі заттарды жандандырыңыз, қасықтың немесе қайшының атынан баламен сөйлесіңіз, оларға адами қасиеттер беріңіз, олардың "сезімдері" туралы сөйлесіңіз, баланы сіздің ойыныңызға қосылуға, заттардың атынан сөйлесуге шақырыңыз.
Нысандарды жіктеу
Балаларды материалдық әлемнің объектілерін табиғи немесе техногендік әлемге жату белгілері бойынша бөлуге үйретіңіз.
Іздеу өрісін тарылтуға үйрету
Күнделікті өмірде кеңістіктегі орналасу сылтауларды жиі қолданыңыз: жоғарыда, астында, алдында, артында, арасында, сондай-ақ жақын және одан әрі сөйлеп кете береді. Баланы оң және сол жақтарын ажырата білуге – киіну кезінде, серуенде, бесік арбаны немесе велосипедті бұрған кезде үйретіңіз.
Сөйлеу шығармашылық қызметін дамыту
Бала тез арада зат есім, етістік, үстеу сияқты сөйлеу бөліктерін қолдануды үйренеді, бірақ сын есімдерді балалар жиі қолданбайды. Бірақ олардың көмегімен қоршаған әлем әлдеқайда тереңірек қабылданады және көрінеді. Сондай-ақ, баланың сөйлеуі эмоционалдылық, күш және дауыс тембрі арқылы айқынырақ болады.
Ырғақты мәтіндерді құру
Балаларға ырғақты сөздерді табуға үйретіңіз. Суретте бейнеленген немесе ертегілерде сипатталған жақын ортадағы заттар туралы екі - үш ырғақ сызықтарын жасауға шақырыңыз.
Сурет немесе суреттер сериясы бойынша әңгімелер құрастыру.
Сөйлеу жоспарындағы балалар үшін белгілі бір тақырып бойынша әңгімелер жазуға деген ұмтылыс тән. Балалардың бұл ұмтылысын жан-жақты қолдау және олардың келісілген сөйлеу дағдыларын дамыту қажет. Бұл жұмыста ата-аналар үшін үлкен көмек суреттер болуы мүмкін.