Балаға өзін ұйымдастыруды қалай үйрету қажет?
Барлық ата-аналар баланың тәуелсіз адам болып өскенін қалайды. Бірақ тәуелсіздік - бұл ересектердің қатысуынсыз тістеріңізді щеткамен және киіну қабілеті ғана емес, сонымен қатар шешім қабылдау, өз пікіріңізді қорғау және бұл үшін жауапкершілік. Тәуелсіздік тәрбиесі бірінші сыныпқа барар алдында басталуы керек. Бірақ мұны қалай дұрыс жасау керек?
Қазірдің өзінде 1-2 жылда үгінділер тәуелсіз әрекеттердің алғашқы саналы тілектерін көрсетеді. Ол өзінің қажеттіліктерінің бір бөлігін өзі қанағаттандыра алатындығын түсінгеннен кейін (кереуеттен шығу, бөтелкеден сұйықтықты ішу, жарықты қосу), ол мұны істеуге тырысады, бірақ жауап ретінде ол ата-ананың алғашқы тыйымдарын ести алады: қол тигізбе, әйтпесе оны сындырып аласың, орнына қой, әйтпесе төгіп аласың! Әрі қарай-көбірек: тұр, ол жерге барма, орнына қой, бер. 3-4 жасында нәресте алғашқы күрделі өсу дағдарысын бастан кешіреді, оған түсінік келгенде: оның іс-әрекеттері ғана емес, сонымен қатар қалауы да ересектер талап ететіннен өзгеше болуы мүмкін. Мысалы, серуендеуге ол сары футболка кигісі келеді, бірақ анасы сұр түсті кигізеді - себебі кір көтереді. Тоқтамайтын бақылау және тұрақты қысым ересектер ғана емес, балалардың да әлемді тануға құмарлығын басып қана қоймай, өзіндік әрекет жасауға ниетін біржолата құртады. Күш-жігер жұмсағысы келмейтін жерде оны жұмсаудың қажет емес екендігін бала жеткілікті түрде жылдам ұғынады (ересектердің өзі солай жасағандықтан) және осыны қолдана бастайды. Бұған қалай жол бермеген жөн?
Балаға өз тәуелсіздігін көрсетуге мүмкіндік беріңіз
Сәби ойыншықтарын шашып тастайды ма? Жылдам жинап тастауға және ұсынуға жүгірмеңіз – ойыншықтарына өзі жүгірсін. Жеміс езбесін бетіне жағып тастады ма? Ұрыспаңыз. Сіздің міндетіңіз – кішкентай адамға әрекет ету мүмкіндігін беру, демек, өзін жеке адам ретінде сезіну мүмкіндігін беру болып табылады.
Бастаманы ынталандырыңыз
Мүмкіндігінше қатаң тыйым салудан аулақ болыңыз - " жүгірме!", "Лақтыр!", "Тоқта!", "Кедергі келтірме!"– "сындырып аласың", "жыртасың", "төгесің" секілді болжауларға жол бермеңіз. Бала сізге тазалауға көмектескісі келеді ме? Оны бөлмеден шығармаңыз, оның қолына шүберек ұстатыңыз. Ыдыс жуғысы келеді ме? Раковинаға орындықты жақындатыңыз да, жылы суды қосыңыз.
Күн тәртібін құрыңыз
Кесте бойынша өмір - болжамды және түсінікті. Бұл балаларға қажет нәрсе. Белгілі бір күн тәртібіне үйрену (көтеру, жуу, төсек тазалау, таңғы ас, серуендеу және т.б.) баланың өмірін реттейді. Мұндай режим болмаған кезде, ол бос әурешіліктен адасады, ал ата-аналар үнемі оның үстінде тұрып, оны жасауға мәжбүр етеді.